zondag 2 maart 2014

Van alles een beetje .....haakwerkjes,natuur en zon...

Hier ligt nog een w.i.p op tafel, nog een sjaal van de Fenna..mijn laatste w.i.p dus die moet
af :-) , zien jullie daarnaast het glazen tegeltje liggen? Dit heb ik in Spanje cadeau gekregen van
mijn vriendin, het noemt Indalo, het is een bescherming voor de mensen in jouw huis ...in Andalusie hebben bijna alle mensen dit in huis, je mag het niet zelf kopen maar alleen cadeau geven aan iemand...

Deze zaadjes kregen ik met de post opgestuurd van Esther van Espiratie...stokrooszaadjes
hier zie je Esther hoe ze op korte tijd gegroeid zijn,hopenlijk gaan ze niet knakken met die tere dunnen steektjes ....

Onze leilinde voor het huis waren gesnoeid en 1 tak had ik gebruikt om een orchidee binnen te steunen,toen we van Spanje terugkwamen stond hij te bloeien :-) dus heb ik er nog een aantal op de vaas gezet,decoratief ...


Dit is de laaste Spanjesjaal die gisteren afgehaakt is ...moet nog afgewerkt en geblockt worden en zoals je kunt zien schijnt de zon hier al volop ..
En ja, de Crochet Along deken, waar ik heel enthousiast aan begonnen ben maar toen ik de hele hetze er rond zag na de vakantie dacht ik 'wil ik hem eindelijk nog wel afhaken' ...dat weet ik dus nog niet, hij ligt nu stilletjes op de stapel wolletjes te wachten....
 
Zo nu gaan we een zonnige zondag tegemoet, op de fiets nu naar de bakker en vanmiddag bezoek van 2 vriendinnen (zondag is mijn vrije dag,motorzondag, de zon schijnt dus Luc is al vertrokken met vrienden voor de zondagrit )
 
Liefs
Marjo

17 opmerkingen:

  1. Je bent heerlijk bezig ! Ik bedenk me ineens dat ik ook nog een paar bollen Fenna heb liggen, dat moet ik wel combineren met iets anders want het zal net te weinig zijn voor een mooie sjaal of doek. Oh en de CAL deken, ik ben er maar niet aan begonnen, heb het patroon wel al eens uitgeprint (Engels) maar weet niet. Nog zoveel ander leuks te doen hè. Fijne dag, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sil,
      Als je van de Fenna tekort komt laat me even weten welk kleurnr, ik heb hier nog wat liggen en ben ze een beetje beu gehaakt,maar deze sjaal lag al een tijdje in de mand om afgehaakt te worden en dat gaat nu dus gebeuren...als ik de kleurnrs nog heb liggen die je nodig zou hebben , krijg je ze van mij en stuur ik ze naar je toe ....

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
  2. Vergeet de Crochet Along! Het is 'gewoon' een mooie deken. Eén van jouw mooie projecten die het verdient om afgemaakt te worden. Hij wordt fantastisch! Enneh... eigenlijk heb je dus nog twee w.i.p.'s?
    Fantastisch hoe jij de lente in huis hebt gehaald. Hele fijne zondag! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Sandra , helemaal gelijk , idd nog 2 w.i.p.'s .....maar de deken zal wss nog wel een tijdje blijven liggen :-)

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
  3. Lekker hè, die zon; het doet een mens zo goed!
    Die sjaals worden zo te zien weer heel mooi (maak jij wel eens sjaals die niet mooi zijn dan? Natuurlijk niet!) .
    Je laat je toch niet door al dat gekibbel weerhouden om iets moois en fijns te haken? Ik ben wel blij dat ik daar helemaal niets van meekrijg, ik kan me wel ongeveer voorstellen hoe het er aan toe gaat. Fijne zondag, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Angélique, ik heb afgelopen week de bezem door de FB pagina's gehaald van haken, ik heb me op 11 pagina's afgemeld....ik was dat gekibbel en gezeur en de ellenlange discussies zooooo beu ....de 2 die overgebleven zijn, zijn nog leuk ....

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
  4. Mooie sjaals weer meis en wat lief zo'n tegel, net als een boedha die mag je ook alleen krijgen. Heerlijk hier ook een zonnetje dus zo aan de wandel met Indy, fijne dag!!Liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de wandel met Indy, ik ga Noor volgend weekend weer zien , en gisteren op Skype, dat is toch zo'n prachtige uitvinding ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zoals het zonnetje jou huis binnen schijnt,hier ook....ik kan daar zo intens van genieten!Ik zou overigens willen dat we elk jaar een winter hadden als dit jaar... ;-)Je sjaals worden vast weer prachtig en ja...ik ben heb ook een beetje een overkill van de Fenna...teveel gezien,heb er nog bolletjes van liggen en moet er toch maar een keer een sjaal van toveren,want al mijn sjaals die tot op heden verkocht waren waren van Fenna wol,op 1 na,ha,ha.Jammer dat je op den duur teveel ervan ziet en waardoor het dan je neus wat uit gaat komen om het zo maar te zeggen want het is toch wel heel mooi garen eigenlijk.Wat betreft die crochet along fb groep...ik had me daar voordat ze van start waren ook aangemeld om mee te doen,om er vervolgens eigenlijk nooit meer te komen,ha,ha....ik had het engels patroon al heel lang geleden eens opgeslagen van Pinterest en daarmee lekker aan de slag gegaan,ik hou ook niet zo van die hetzes...mensen maken elkaar gek om niks...hou daar ook absoluut niet van. :-)

    lieve groetjes en geniet lekker van je vrije zondag!xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik was ook echt verbaasd over die Fenna (en het haakt heerlijk)maar op den duur had bijna iedereen iets van de Fenna gehaakt/gebreit...deze haak ik nog af en 1 bolletje hou ik nog ...

      Voor jou ook een fijne zondag en tot snel

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
  7. Ja vreselijk he die kibbelende 'dames' (al vind ik het allang geen dames meer die zo doen...hahaha), ik snap dat ook gewoon niet en heb me laatst eveneens voor een aantal haakpagina's afgemeld...volgde er al niet veel, maar dat negatief gezeur en gekijf om niks wordt niemand vrolijk van. De deken deed ik niet aan mee, ben niet zo van dat soort grote projecten, maar ik vind wel dat je hem af 'moet' maken hoor, hij wordt prachtig...lekker in je eigen tempo en zoals jij het wil!! Stiekum ben jij trouwens wel een beetje mijn sjaal inspiratiebron, ik vind jouw sjaals altijd prachtig, jij hebt me er wel een beetje mee aangestoken, het is ook gewoon heerlijk om te doen!! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Maddy dat ik een klein beetje inspiratiebron ben ....ik kan er gewoon niet mee stoppen om sjaals te haken ....momenteel ligt hier de tafel vol patronen...van ? je raadt het al sjaals ...voor een nieuw model ....uren kan ik struinen tussen mijn patronen die ik de afgelopen jaren heb verzameld en het rare is dat ik heel vaak de neiging heb hetzelfde patroon te gebruiken omdat ik die zo leuk vind en ze telkens anders lijken door het garen ..maar goed , ik ga nog een half uurtje struinen en dan een theekransje met 2 vriendinnen hier ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was inderdaad een prachtige zonnige dag. Helaas heb ik er niet veel van meegkregen want ik heb de hele dag binnen gezeten. Achter de naaimachine. Niet te geloven toch. Ik haat naaien maar nu kon ik er niet buiten. Moest een voering in een dekentje maken. Die sjaal die je nog moet blokken ziet er heel mooi uit qua kleur. Ik neem aan dat het de wenteltrapsjaal is. Dat is wel een favoriet patroontje van jou he! Het lijkt mij ook een heel leuk patroon. Ik hou ook van sjaals haken maar helaas draag ik ze veel te weinig.
    Geniet nog van je avond.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je goed geraden Monique :-) de wenteltrapsjaal is mijn favoriet, zo'n zalig patroon om te haken en telkens verbaas ik me erover hoe verschillend ze lijken door alle variaties van garen te gebruiken....
      Ik ben nieuwsgierig naar jouw deken :-)

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
  10. lekker negeren marjo... ik heb me ook bij een paar afgemeld. ze voegen niks toe! geniet van t haken. liefs Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja , ik werd er soms niet goed van , dus afmelden ....:-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe herkenbaar... Ik heb me daar heel in het begin aangemeld, maar kreeg vervolgens zoooooo veel berichtjes over haken, dat de rest ondersneeuwde.
    Ook had ik al snel besloten om de deken op mijn eigen tempo te gaan haken. Snel als ik daar zin in had en lekker laten liggen als ik er even zat van was. Inderdaad met het oorspronkelijke Engelse patroon.
    Ik heb me dan ook al heel snel weer afgemeld voor de facebook pagina. Ik heb er ni ook nog 2, dat is al meer dan genoeg.

    Een ook ik was best wel zat van de Fenna. Voor mezelf een heerlijke col, muts en en handschoenen gehaakt, voor mijn zusje ook en toen had ik nog een paar bolletjes liggen. Daar heb ik gelukkig iemand anders blij mee kunnen maken.
    Zo'n wenteltrap-sjaal staat bij mij nog op mijn to-do lijstje, die wil ook ook een keer proberen.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen